فعال سیاسی اصلاح طلب :

سیل اخیر، بحران بی اعتمادی به دولت را نشان داد

سیل اخیر، بحران بی اعتمادی به دولت را نشان داد به گزارش سنج نیوز ایلنا نوشت: حق شناس اظهار داشت: امروز، مجلسی که به دولت رای بالایی داد، صدایش درآمده و چندین تن از وزرا را در نوبت استیضاح قرار داده است اما به علت ملاحظات هیئت رئیسه مجلس، این استیضاح ها اعلام وصول نشده است.



محمدجواد حق شناس فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سؤال که عملکرد یک ساله حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی را با عنایت به فرا رسیدن سالگرد تنفیذ او به مقام ریاست جمهوری چه طور تحلیل می کنید، اظهار داشت: باوجود آنکه برای نخستین بار است که شاهد تحقق آرزوی نزدیک به سه دهه ای جریان اصولگرا برای ایجاد هماهنگی میان دولت با سایر قوا هستیم، پس از ایجاد فضای نامناسبی برای رقابت تمام عیار انتخاباتی، آقای رئیسی راهی ساختمان پاستور شد.
وی خاطرنشان کرد: حالا انتظار می رفت با این همه ایجاد هزینه و کاهش مشارکت حداقل بتوانیم دستاوردهایی در زمینه کارآمدی و رضایت نسبی مردم در تحقق وعده هایی که روی زمین مانده به دست بیاوریم. فکر کنم اگر هر منتقد منصفی بخواهد نگاهی به عملکرد دولت و عمل به وعده ها بیاندازد، دولت آقای رئیسی نتوانسته با پرداخت هزینه های کلان، رضایت عمومی جامعه را در تحقق شاخصهای مورد نظر به دست بیاورد و حتی به نظر می آید، امروز بخش قابل توجهی از کسانی که بر مبنای بعضی از باورهایشان به آقای رئیسی رای دادند، از عملکرد دولت راضی نباشند.


بیشتر بخوانید: فعال سیاسی اصولگرا: این طور نیست که دولت نشسته و خودش را باد می زند / اگر دولت بگوید چگونه تحریم ها را بی اثر کرده، آمریکا «ردزنی» می کند فعال سیاسی اصولگرا: دولت رئیسی، فراجناحی نیست حتی از اصولگرایان هم در دولت استفاده نشده / گرانی ها طرفداران او را کاهش می دهد


حق شناس در پاسخ به این سؤال که چالش های دولت در سالهای باقی مانده چه خواهد بود و چه راهکاری برای حل این چالش ها وجود دارد، اظهار داشت: یکی از اشکالات جدی ما بحران اعتماد است. متاسفانه در داستان سیل اخیر مشاهده می کنید که جامعه در این روزها به دلیل بی اعتمادی که به دستگاههای دولتی و عمومی پیدا کرده خیلی عملکرد دولت را باور ندارد. این مورد به هیچ وجه قابل پذیرش نمی باشد و در این بخش به میزانی که فاصله میان مردم، حاکمیت و دولت بوجود آمده که نتیجه تلاشهای یکدست سازی بود که امروزه پاسخ درستی ندادیم. متاسفانه باوجود هشدارهای جدی که دلسوزان در آن زمان دادند که نباید وارد این مسیر شویم، اما گوش شنوایی برای این ماجرا نبود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر بحران ناکارآمدی مانند انتخاب وزیرانی که از ناتوانی، عدم تخصص و تجربه رنج می برند، خویش را به شبیه ترین شکل ممکن نشان داده است. هرچند که پس از یک سال، کابینه دولت رو به ترمیم است. امروز، مجلسی که به دولت رای بالایی داد، صدایش درآمده و چندین تن از وزرا را در نوبت استیضاح قرار داده است اما به علت ملاحظات هیئت رئیسه مجلس، این استیضاح ها اعلام وصول نشده است.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از چالش های موجود، عدم توجه به خواسته ها و اولویت های عموم مردم در زمینه مسائل اقتصادی بوده که بسیاری از وعده ها محقق نشده است. به صورت مثال دولت گفت هر سال یک میلیون مسکن می سازد حالا که یک سال از عمر دولت گذشته باید گزارش دهند که آیا توانستند از یک میلیون مسکن حداقل ده هزار واحد را تحویل دهند یا خیر.
وی در ادامه اضافه کرد: این موارد نشان داده است که شعارهای داده شده دور از حقیقت های میدانی بوده و کسی که این شعارها را داده شناخت کافی از فضای اجرایی کشور ندارد. از سوی دیگر دولت وعده داده بود که یک میلیون شغل ایجاد خواهد نمود یا وزیر کار سابق اعلام نموده بود با یک میلیون تومان هم می شود شغل ایجاد کرد در حالیکه امروز تعداد بسیار زیادی بیکار به جامعه تحویل داده شده است.
این فعال سیاسی اظهار داشت: در حوزه روابط بین الملل مشاهده می نماییم که مبحث برجام همچنان سردرگم بوده و حتی نمایندگان مجلس هیچ اطلاعی از مذاکرات ندارد. به نظر این مواردی است که امروز تبدیل به چالشی برای دولت سیزدهم تبدیل گشته و حال عمومی کشور هم بهتر نشده و ما شاهد گلایه عمومی، بی اعتمادی به برخی مسئولین هستیم که این موارد ناشی از عدم تحقق وعده هاست که عدم رضایت عمومی را کاملا نشان داده است.
حق شناس در پاسخ به این سؤال که با عنایت به آنکه یکی از وزرای دولت سیزدهم استعفا داده و مجلس برخی از وزرا را به علت ناکارآمدی به یک قدمی استیضاح رسانده آیا کابینه آقای رئیسی دستخوش تغییرات جدی خواهد شد یا خیر اظهار داشت: اگر آقای رئیسی نخواهد به ضعف همکارانش در دولت توجه کند، خیلی زودتر از آنچه که خود انتظار دارد با بحران اعتماد و گلایه مردم مواجه خواهد شد. فکر می کنم امروز هم برای تغییر وزرا دیر شده و این همه مماشات مجلس با دولتی که خویش را سریع و انقلابی می دانست صحیح نیست.


217


منبع:

1401/05/11
11:57:42
5.0 / 5
694
تگهای خبر: آمریكا , اصولگرایان , اقتصاد , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز